środa, 24 października 2012

DIY : Organizer na błyszczyki


 Kolejny sposób na szybki  i tani organizer  który można zrobić z ego co ma się w domu bez wydawania majątku .Można się tez pokusić o stwierdzenie iż jest to ekologiczny sposób bo w końcu recykling to dużo lepsze rozwiązanie od kupowania nowych plastikowych czy akrylowych pojemników :)



Będąc na poczcie wyczaiłam fajny malutki kartonik. Kosztował 2.20 więc go wzięłam bo wiedziałam ,że do czegoś go zużyje.
Dość szybko znalazłam dla niego zastosowanie . Wymyśliłam sobie organizer do błyszczyków. W prawdzie zajmuje więcej miejsca niż kubeczek ale w kubku nie widać kolorów ,a w takim organizerze mamy wszystko na widoku. Oczywiście takie pudełeczko można zrobić samemu lub wykorzystać coś co się ma np. plastikowe spody po jakiś ciastkach czy bombonierkach itp




W pierwszej kolejności  poodcinałam  zbędne kawałki kartonu. Mam mniejszą szufladę niż karton więc  musiałam go przyciąć i zakleić kawałkiem tektury brakujący bok.

 
Kolejno użyłam kartek z bloku technicznego .Najpierw na kartce oznaczyłam sobie równe kawałki  ołówkiem a potem wzdłuż linii zginam kartkę robiąc wachlarz . Robię to by po prostu ułatwić sobie równe zginanie kartki  w następnym etapie.






Potem zginam kartkę w sposób który nie umiem opisać więc go narysowałam poniżej :p


 Podkleiłam sobie klejem tam gdzie uważałam za słuszne i przykleiłam do kartonu .




Potem karton pomalowałam farbą akrylową w kolorze miedzianym i tyle . 



 
Tu w zasadzie popełniłam błąd bo mogłam pomalować najpierw karton ,również od środka a potem przykleić moje przegródki .Nie zrobiłam tak i teraz nie wiem czy zostawić tak jak jest czy pomalować farbą od środka. Niestety musiałabym jednak pomalować całość również z przegródkami i ma dylemat czy to zrobić 
 
A to efekt końcowy , przynajmniej jak na razie ;)
 






Przegródki można zrobić z kawałka kartonu ale zrobione z papieru są bardziej "plastyczne" Mogę wkładać błyszczyki różnych rozmiarów a przegródki się do nich dostosowują  będą jednocześnie sztywne i dość solidne .
 
Teraz po otwarciu szuflady będę wyraźnie widzieć co mam i używać a nie zapominać i wyrzucać bo coś straciło ważność .

2 komentarze:

  1. Bardzo fajny sposób;)

    zapraszam w wolnej chwili do siebie http://cynamonowa-zyrafa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. aleś sobie wymyśliła :) super! gratuluję pomysłowości :)

    OdpowiedzUsuń


Każdy komentarz jest dla mnie ogromną nagrodą i wyróżnieniem dlatego z góry za niego dziękuję i zachęcam do częstych odwiedzin i komentowania :)

Zajrzyj TU :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...